Powered By Blogger

Followers

Thursday, August 11, 2011

Rasa

aku insan biasa.. tak lepas dari segala salah dan silap.
SAYANG ? menjadi persoalan dlm kepala otak aku tatkala mata hendak merehatkan diri..
sayang 1000 kali sayang.. impian tinggal kenangan.. memori tinggal sejarah.. cinta tinggal nisan..

sudah lama berkubur, tapi rasa kasih dan sayang aku terhadap si dia masih hangat terasa di dalam hati..
bukanlah meminta, merayu ataupun menagih simpati.. tetapi sekadar ingin meluahkan ape yg telah lama terbuku di dalam isi hati ini..

aku amat merindui kamu.. adakah kamu tahu ?
aku amat merindui saat-saat kita bersama.. adakah kamu tahu ?
aku amat merindui setiap perbualan kita.. adakah kamu tahu ?
aku amat merindui gelak ketawa kita.. adakah kamu tahu ?
aku amat merindui kenangan kita .. adakah kamu tahu ?
aku amat merindui suaramu.. adakah kamu tahu ?
aku amat merindui bebelan mu.. adakah kamu tahu ?
aku amat merindui wajah mu.. adakah kamu tahu ?
aku amat merindui sentuhan mu.. adakah kamu tahu ?
 ingin aku lakukan kembali segalanya.. tapi apakan daya..
aku hnya mampu bermimpi..
aku hnya mampu berdoa dan mengharapkan yang terbaik buat mu..
terima kasih aku ucapkan atas pinjaman kasih dan sayang kamu yg seketika itu kepada aku..
walaupun sekejap, ianya amatlah bernilai..

ingin sekali aku menatap mu, bagi menghilangkan rasa rindu yg terbuku sekian lama tetapi aku tahu ianya amatlah mustahil..
mudah bagimu melepaskan aku satu ketika dulu, tapi sukar bagiku menerima kenyataan..
aku ikhlas menyayangimu..

air mata menjadi peneman tidur tiap kali aku rindukan kamu..
siapa tahu..?
gambar-gambar yang ada, aku simpan dan aku tatap setiap hari.. bagi melepaskan rindu..
siapa tahu ?
aku sering kali berbual sendirian seperti aku berbual dengan kamu..
siapa tahu ?
aku sering berkhayal aku keluar bersama-sama kamu, sambil memegang erat tanganmu..
siapa tahu ?
aku sering menipu diriku bahawa kamu ada disisiku setelah bangun dari tidur..
siapa tahu?
saban hari aku menantikan message ataupun panggilan dari kamu..
siapa tahu ?
aku sering kali bertanyakan khabar kamu melalui teman kenalan..
siapa tahu ?

rasa rindu dan sayang semakin hari semakin menebal.. aku hanya mampu tersenyum, sambil menyembunyikan rasa kesedihan yang aku alami..

aku sangat letih berpura-pura untuk menyembunyikan rasa sayang aku terhadapmu..
orang di sekeliling bertanya, aku menjawab "TIDAK,aku dah tak sayangkan dia lagi"
hakikatnya, aku hnya menipu diri sendiri. aku tahu, kita tak mungkin bersama lagi kerana hatimu dimiliki oleh org yg jauh lebih baik dari aku..
tetapi rasa kasih dan sayang aku terhadap kamu, FNZ, tak mungkin akan hilang..

p/s> saya hanya menyatakan apa yg saya rasa.


4 comments:

  1. woahh. allah tahu terbaik buat tiap hambanya. tp manusia biasa mana mampu tak bersedih.

    ReplyDelete
  2. thnks rian.. yeah. mne satu manusia di dunia ni yg ta rasa sedih setelah ditinggalkan..
    org yg tak berhati n perut jer yg akan rasa gembira..

    ReplyDelete
  3. this is sad but it's beautiful at the same time. be tough yea!

    ReplyDelete
  4. yeah ! i try to be strong everyday..
    it's just a apart of my life~~

    ReplyDelete