Powered By Blogger

Followers

Tuesday, January 11, 2011

Eksperimental

assalamualaikum wb.t.
salam 1 m'sia..
hhahhaahh.. *ttbe gelak..
ari aku tade lah nk story mory yg GEMPAK pun ngan korunk sume.. just sekadar hiburan umum jur, so seperti biasa lah.. yg mne suke.. boleh la like or baca.. yg mne ta ske, please klik la next blogg.. (pesanan penaja)

dlm blog sblm nih aku ade citer en pasal diri aku sket.. Now nih sambungannya..
aku dh selamat menjalani sesi bersual kenal ngan bilik bedah di satu hospital nih.. alhamdulillah, segala selamat jugak akhirnya.. aku nk citer la sket pengalaman aku seharian disana..
aku skrng dh kuar dri "penjara janji" hospital tuh..

aku start masok ptg.. 09.01.2011.. mmg bosan giler seyh bila kne tahan wad nih.. ntah pape jur.. dh la kne paksa mkn ubat.. mcm la aku ni ta reti mkn ubt sndiri jur en.. siap nurse tuh tunggu terpacak depan aku mcm tugu negara lah katakan.. hadoi.. punya lah aku dok bercekerama ngan dye, dok cari point la kan soh dye blah.. last2 dye dpt gak hidu taktik 4-4-2 aku nih.. Expert seyh.. mmg tabik spring uh kat dye.. aku engt kalau dye keja ngan unit forensik polis, mmg laku beb.. xpert lam bab hidu menghidu nih.. last2 aku kne gak pksakan diri aku mkn ubat tuh.. bknnye bnyak pun.. 3bijik jur.. tpi dh jenis aku nih "AGAK BERANI NGAN UBAT".. mmg ta uh la kan.. dh aku mkn, ngan muntah2 yer, kne bebel, last2 masok gak ubt tuh dlm badan aku..pnye la susah nk mkn.. dh abis mkn, nurse uww senyum2 lak kan kat aku, siap ckp " MENGALAHKAN ORG KECIK MKN UBT".. pastu aku ckp uh, aku mmg 'KECIK" pun.. dye reply, "KECIK APENYE, DH TUA PUN".. pas2 aku ckp uh.. aku mmg "KECIK DARI DULU!" pun.. dok berbalas2 pantun kat situ, dye pun nyampah lyn aku.. dye pun blah la.. hahahhahaahaa.. padan muka yer.. kan dh kne ngan aku..:p
sakit hati aku ngan dye.. adoi.


 lebeyh kurang mcm nih la rupa aku tyme kne dok lam 'penjara janji'

pas2.. mlm pun menjelma la kan..
aku pun p la mndi.. nk mkn ta boleyh.. kne puasa pulak.. aku pun ske lah, t'lompat2 bagai.. terlepas dri azab nk kne mkn ubat.. padahal perut dah "B'HIP-HOP" minx isi minyak.. hahahhahhahaa.. lepas tuh.. lepak2 kejap.. ade la 1 family nih dtg mlwat ank yer.. mula2 aku pun senyum la kan tgk diorng.. pas2 ttbe perasan senyum, suke.. bertukar cuaca jdi sedih.. melihat kan kemesraan diorng... aku nih sorang2 jur.. terkontang-kanting.. tade spe pun dtg.. dh la pegi menyerah diri masok hospital..
huuhuhuhuh.. tapelah.. dh abis tuh.. aku dok la mngelamun tepi tingkap.. dok pikir sana-sini.. pikir ape akan jadi keesokannye pulak kan.. dh abis sume uww.. aku pun g lah tdo wlpn tanpa kerelaan diri..

esoknnya 10.01.2011.. aku pun g la mandi dlu.. kang ade app ngan bilik bedah lak pkl 12... dh abis sume tuh.. ade la nurse nih dtg.. dok interview la aku nih.. aku pun just reply jur ape yg dye tnya.. mls nk lyn.. kang layan menjadi-jadi lak kan.. ngan takot, b'debar, kecut perut sume bagai lah tyme tuh.. bnda 1st tyme kan aku kne.. dh abis tuh.. dye pun tolak la aku masok bilik menunggu tpi aku pnggil "BILIK RnR" sbb sume yg kat situ tgh roleks menunggu turn untuk melawat "TAPAK KAWASAN PROJEK" diorng.. heheehhehehehhe.. mula2 aku pun rileks la kan.. control macho la katakan.. dh smpai turn aku.. PERGH!!!! nk luruh jantung pisang aku tyme tuh ble kne tolak masok.. hadoi!!! hilang ke macho-an aku.. hahhahah.. doct kat situ pun memulakan kan operasi mencari dan mnyelamat.. MAK AIII!!!! SAKIT SEYH!!! tuh jur yg aku dpt ungkapkan tyme tuh.. tade bnda len dh aku pikir.. SAKIT..SAKIT.. SAKIT.. 


3x try bru boleyh.. nk luruh tulang blakang aku tahan... smpai menangis lah aku dibuatnye.. trimas yer doct sbb berjaya membuat saya menangis... mmg meraung aku tyme tuh.. dh la tade spe pun dtg teman aku.. aku lah sorang yg menanggungnye.. tuh yg membuatkan aku rasa sedih sgt.. dh settle ape sume.. dye kasi aku mkn ubt.. tyme tuh mmg aku ta dpt pikir dh.. SAKIT giler.. mmg ta t'tanggung badan aku menerimanya.. mmg ta uh.. aku ta tahu nk ckpp mcm ne.. tuh la skit yg paling sakit yg penah aku rasakan.. tapi korunk ta tahu la kan mcm mne lak.. aku just pikir antara hidop n mati jur tyme tuh.. mmg ta uh.. ta boleh seyh nk citer mcm ne....cinta, harta, kwn... mmg tade dh lam pemikiran aku tyme tuh..


tiada lagi keseronokan...

dh abis sume.. aku pun di tolak lah masok lepak wad balik.. dok kat situ.. aku just mngenang naseb diri aku jer.. dh ta tahu nk pikir ape dh.... meleleh2 gak ur tyme tuh, hilang ag kejantanan aku seketika.. huhuhuhuhuhu.... ptg tuh. doct yg same dtg wat check-up n aku dh boleh balik.. mmg sakit uh kan nk b'jln.. tpi aku gagahkn jugak sbb nk kuar dri "penjara janji" uh.. aku harap aku dh ta jmpe ag dh kenangan yg 'MEMANG BEST' nih di masa hadapan... ni la KENANGAN yg aku rasa paling "BEST LAH"!!! dlm hidup aku.....

akhir kata.. daku ingin mengucapkan ribuan trimas kat doct2 n nurse2 yg menolong dan membantu aku selama aku disana... aku hargainya hingga ke akhir hayat..


sekian saja lah bebelan aku untuk kali ini.. trimas kpd yg membaca.. dan jmpe ag eyh korunk~~
maaf lah kalau ade yg korunk baca tuh ta paham.. hehehhehe..
taboleh sgt nk menonjol!!
BAHAYA BEB!
sekian..
w'slm..
:D

2 comments: